27 Ağustos 2010 Cuma

Ter kokusuz toplu taşımalar çoğalsın !

Şöye bir düşündüm de işe gitmek için,alışveriş yapabilmek için,hastaneye,postaneye vs... yollarda ne kadar çok zaman kaybediyoruz.
Büyük şehirde oturuyorum dersen, ceremesini de çekeceksin ! dediğinizi duyar gibiyim.

Ömür öyle kısa ki oysa, sıkışık bir trafiğin içinde ter içinde beklerken bir öndeki arabanın hareketini, ne kadarda sıkılıyor insan hele 90sn süren kırmızı ışıkta.O kadar uzun ışık mı olur be kardeşim :))

İstanbul trafiğinin temelinde biraz bencillik yatıyor sanki ne dersiniz ? Arabasını alan atıyor kendini yola.Otobüsün,servisin içindekinden kimeneee,araç sayısını artıyormuşum,koca arabanın içinde tek başımaymışım kimene !!!!Araba kullanmayı bilen, bilmeyen, az bilen yollarda hergün.Trafik ışıklarında durup kalkamayandan tutun da Tem yolunda sol şeritte 50-60 km hızla gidene mi kızarsınız bilmiyorum.

Ama bildiğim sürekli kızacak, sinirlenecek birilerinin o keşmekeşin içinde olduğu.Daha sevdiğiniz bir dostunuzla buluşmaya gitmeden ya da bir iş görüşmesi de olabilir, yorgun düşüyorsunuz ki kaldı ki o günün sonu gelsinnn allah gelsin...

Daha bu sabah köprü trafiğinin kısa bir kısmına dahil olan yolumuzda, işe geç kalma telaşında ben ve iş arkadaşlarım, bizden önce ofise gelmiş bizi elinde sopasıyla bekleyen patronumuza karşı mahçup mahçup girdik ofise...Niyeee şöför uyuya kalmış niye İstanbul trafiği olayı daha da zorlaştırmış..

Şöyle bir bisikletim olsa dedim,ama evimdeee işime en fazla 2-3 km uzaklıkta ...Ohhh hem spor, hem stressiz bir hayat...Işıklarda takıldın mı yanından geçip gitsin koca arabalar boşversene...
Ya da ayakların mı yoruldu çek sağa, az dinlen devam et yoluna...

Vee ne diyoruz; ter kokususuz toplu taşıma araçları çoğalsın,insanlarda toplu taşıma araçlarını kullanmak için bahanelerini ortadan kaldırsınnn :)))

****

Akşama kardeşimde iftardayız,güzel mamalar var şimdiden hayırlı iftarlar hepimize,ayrıca güzel bir haftasonu olur umarım.
Sevgiler
nehircce

10 yorum:

Flame dedi ki...

Ahhh keşkeee! Afiyet olsun bu arada :)

AidaSalem dedi ki...

Biraz önce Beşiktaş Şair Nedim caddesinde takım elbise+Vespa ve stiletto+BMW R1200 lü iki kadın gördüm :)
Keyfim yerine geldi.

annesiningülü dedi ki...

bende hep isterim bisikletle gideyim nereye gidersek ama zor tabi ist'da :)
ha birde ter kokusumu birde toplu taşımada değil bazen ofiste bile oluyor... insan bir dikkat eder ama dimi :(
sanada iyi hafta sonları canım
p.tesi görüşürüz :)

SEWRESH dedi ki...

evet ilginç gerçekten.. :) mis kokulu raylı sistem araçlar olsun bence, her yönden daha pratik olur, otobüslerin egsoz kokusu,gürültüsü..hem doğa kirlenmez..
Bu arada afiyetler olsun canım..
Öptüm

Zeynep'in Evi dedi ki...

İstanbulda yaşayıp işyerine yürüme mesafede (yaklaşık 20 dakika) olduğumu söylediğimde çok imrenirler bana, ve korkuyorum biliyor musun sırf şu yürümemden olucam diye uzağa taşınmaktan çok korkuyorum..
gerekirse kirayı fazla verelim ama ben bi saatte olsa yürüyim otobüse binmiyeyim istiyorum..

MAVİANNE dedi ki...

gerçekten de süper olur
amsterdamda takım elbiseli bisiklete binenleri görünce çok şaşırmıştım
bizim ülkemizde neden olmasın
hem ter kokusuna kesin çözüm
havadar seyahatler diliyorum

neval dedi ki...

aslında herkes örgütlense sevgili nehircce konu komşu tek arabayla gitse hem tasarruf hem de trafik rahatlığı hele öğlen saatlerinde sol şerit gezmelik bayanlara ait boyu direksiyona zorla tetişse de kaplumbağa gibi gitse de

Kürksever dedi ki...

İstanbul'da bisiklete binebilmek için önce gökten devasa bir silindirin, şehrin dağlarını tepelerini vadilerini iyice bi düzlemesi gerekiyo. Ardından, her tarafı sarmış tozun toprağın, yağmur yağınca oluşan dere ve çayların, çamurun vs temizlenmesi lazım. Ancak ondan sonra, sürücülerin bilinçlendirilmesi ve eğitim şart konularına gelebiliriz. Motorsikletler biraz daha avantajlı ama yine de İstanbul trafiğinde dört tarafı çelikle korunaklı gitmekte fayda var.

Syhn dedi ki...

hislere tercüman olmuşsun ;)

mandalincikmazi dedi ki...

Çok güzel olur hem sağlıklı hem bütceye katkı hem ülke ye bile ama çok zor be güzelim iş yeri çok uzak :(
Almanya da yaşarken okula bisikletle gider gelirdik ama şimdi mümkün değil......